Pinjaman Bank Rakyat 2017 Berita baik untuk kakitangan kerajaan badan berkanun GLC. Comentário tinggi dan potongan gaji dah 60 (AG) LAYAK MOHON (jawatan tetap) NAK BUAT LOAN BANK TAPI REJEITA SEBAB REKOD BURUK (BLACKLIST CCRIS CTOS) Banco Rakyat telah memperkenalkan pinjaman peribadi yang dinamakan Pembiayaan Peribadi-i Aslah Awam. Pinjaman peribadi ini khas untuk mereka yang bekerja di dalam sektor kerajaan badan berkanun GLC. Banyak perkara yang menarik antaranya adalah: Jumlah pembiayaan sehingga RM200,000. Tempoh pembiayaan sehingga 10 tahun. Tidak memerlukan penjamin. Perlindungan takaful. Tiada bayaran pendahuluan. Kadar keuntungan tetap dan therapeuung. Ctos Ccris lista negra layak mohon (kami tolong selesaikan liquidar). Askar dan swasta tidak layak Warganegara Malásia. Berumur sekurang-kurangnya 18 tahun Berpendapatan RM1,500 sebulan termasuk elaun tetap. Berkhidmat jawatan tetap kontrak dalam sektor awam. Telah berkhidmat mínimo 3 bulan. Lista negra de Ada Ctos Ccris layak (kami tolong settlekan) Jika berminat sila hubungi sms whattsapp payslip terkini dengan kadar segera Foto Carregar (2M max): Antara PTPTN dan pendidikan percuma Kos pembiayaan pendidikan percuma tersebut ditanggung pembayar-pembayar cukai yang dikenakan cukai yang tinggi. Oleh Melati Mohd Ariff (Berikut ialah sambungan dari rencana semalam bertajuk PTPTN: Talian hayat untuk menimba ilmu) Polemik PTPTN sejak kebelakangan ini menjadi begitu hangat dengan desakan kerajaan menyediakan pendidikan percuma. Mohamad Azhar yang mengulas isu ini berkata memang ada negara di dunia seperti Turki dan negara-negara Escandinávia yang memberi pendidikan percuma. 8220Kos pembiayaan pendidikan percuma tersebut ditanggung pembayar-pembayar cukai yang dikenakan cukai yang tinggi. 8220Superti di Norway, cukai pendapatan di sekitar 50 peratus. Kita purata 25 peratus. 8220Kalau kita hendak buat, kerajaan mungkin terpaksa mengenakan cukai yang lebih tinggi. Siapa yang akan menanggungnya Mungkin ibu bapa pelajar sendiri, 8221 jelas Felo Ikim itu lagi. Dalam masa yang sama beliau berkata isu pendidikan percuma perlu dibincangkan secara mendalam bukan di kaki lima atau ceramah-ceramah politik. 8220Desakan untuk memansuhkannya juga perlu kajian yang mendalam tetapi perlu diingat tidak akan ada satu dasar yang boleh memuaskan hati semua pihak, 8221 tegasnya. Mohamad Azhar turut berpandangan sebarang tindakan mengadakan pendidikan percuma di peringkat tinggi mungkin akhirnya akan menjejaskan mutu pendidikan. Beliau mengaitkan hujahnya dengan aspek pengurusan tadbir universiti yang membabitkan kos yang tinggi. Ia termasuk mengambil perkhidmatan tenaga pengajar dan pensyarah serta keperluan terus berkembang bukan sekadar menjadi 8220pengguna8221 ilmu bahkan perlu bergerak ke arah menjadi 8220pengeluar8221 ilmu. Seseorang pensyarah itu, katanya bukan sahaja mengajar tetapi perlu membuat penyelidikan, menghadiri persidangan dan seminar e membentang kertas kerja di dalam dan luar negara. 8220Semuanya ini membabitkan kos dan dalam kerangka ini siapa yang akan membiayainya Di sinilah pentingnya mengapa perlu ada yuran pelajar di samping pemberian geran kerajaan dan kerjasama dengan rakan kongsi luar negeri, 8221 jelasnya. Dalam masa yang sama, dengan adanya yuran dikenakan ke atas pelajar, pensyarah boleh memberikan perkhidmatan mereka de universidade na unilieuming meningkatkan pendapatan berkongsi ilmu mereka. 8220Pensyarah dibayar sekitar RM300-RM400 ser untuk mengajar kursus sambilan. Bukan sahaja pensyarah dapat berkongsi ilmu malah dapat memperoleh pendapatan serta dalam masa yang sama meningkatkan mutu pengajian, 8221 katanya. Beliau menambah gaji pensyarah antaranya mungkin terkesan dan menjadi rendah jika pendidikan percuma dilaksanakan dan keadaan tersebut boleh membuatkan mereka berhijrah ke negara lain. Pensyarah Malásia, tambahnya sememangnya mempunyai reputasi yang baik di kalangan institusi pengajian tinggi di luar Negara. 8220Sekiranya mereka berhijrah, ini akan merugikan negara. Oleh itu, pendidikan percuma yang tidak berkualiti, tak ada faedahnya, 8221 tegas Felo Ikim ini. Masih lagi mengulas isu pendidikan percuma, Felo IKIM itu turut melahirkan kebimbangannya berlaku kemudaratan moral jika pendidikan percuma dilaksanakan. Seperti katanya, adalah menjadi fitrah manusia tidak menghargai apa sahaja yang percuma dan aspek ini sinonim dengan sikap dan budaya rakyat Malásia. 8220Kalau pendidikan dijadikan percuma kita bimbang pelajar kurang komitmen belajar dan mungkin ada yang langsung sampai tidak menamatkan pengajian. 8220Lain ceritanya kalau emak ayah yang bagi duit. Lebih-lebih lagi kalau dia anak nelayan atau penoreh getah, tahu keluarganya orang susah. 8220Sudah tentu dia akan gunakan wang itu dengan sebaik-baiknya, belajar elok-elok, dapat ijazah dan bina kehidupan, 8221 kata Mohamad Azhar. Menurut beliau, komitmen yang sama akan ada pada diri pelajar jika dia meminjam untuk melanjutkan pengajian. Pelajar tersebut akan merasa tanggungjawab untuk belajar bersungguh-sungguh dan tidak melakukan perkara-perkara yang tidak diingini. Mohamad Azhar berkata meskipun pendidikan percuma itu satu keperluan tetapi minda rakyat Malásia belum bersedia untuknya berdasarkan keadaan semasa. Menurut beliau, dengan dasar pendidikan yang ada sekarang chatice ramai pelajar yang tercicir dan banyak berlaku masalah sosial termasuk kes pembuangan bayi. 8220Dulu kalau dapat ke universiti, itu satu pencapaian besar. Bila belajar dapat biasiswa atau pinjaman, ada kontrak, ada penjamin. Kadang-kadang emak atau ayah jadi penjamin. Sebahagian daripada kesusahan itu kita pikul. 8220Semangat untuk belajar pun lain. Setiap kali kita belajar, kita akan ingat kita belajar untuk balas jasa emak ayah. Nak ponteng kelas pun kita fikir banyak kali. 8220Cuma sekarang sebab masyarakat semakin mewah, ekonomi semakin berkembang, jadi segelintir pelajar kita tak nampak sangat kesusahan dan mereka tidak menghargai keadaan itu. 8220Tetapi kita tidak mahu kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Kita tidak mahu kerana adanya dasar pendidikan percuma ini, katakan 50 tahun akan datang, masyarakat kita akan runtuh kerana pendidikan percuma ini. Yang kita takutkan kemudaratan moral, ini boleh berlaku, 8221 jelasnya panjang lebar. Untuk menangani masalah pembiayaan pendidikan, Mohamad Azhar mempunyai cadangan iaitu membiayai pendidikan melalui wakaf. Begitu asing bunyinya kerana wakaf lazimnya dikaitkan dengan wakaf tanah perkuburan atau masjid dan surau. Bagaimanapun, Mohamad Azhar memberitahu wakaf pendidikan ini sudah dilaksanakan di Turki dan Mesir. 8220Kita boleh gunakan kaedah ini untuk membiayai pelajar, sama ada percuma atau tidak terpulang, 8221 katanya. Sehubungan itu, beliau menyarankan sistem Islam isu dikaji bagi menampung keperluan pembiayaan pendidikan juga bidang penyelidikan. Dalam hal ini, beliau berpendapat sudah sampai masanya ulamak dan umarak (pemerintah) duduk berbincang secara serius bagaimana instrumen kewangan Islam seperti wakaf boleh membantu dasar pembangunan negara. 8220Sistem kewangan Islam ini bukan sahaja untuk orang Islam tetapi juga bukan Islam seperti yang dilakukan oleh Rasulullah SAW, 8221 tambahnya. Beliau turut memberi contoh inisiatif Baitulmal Wilayah Persekutuan yang menggunakan wang zakat untuk tujuan pendidikan contoh pembinaan Institut Profesional Baitulmal. Mohamad Azhar turut mengesyorkan supaya PTPTN menukar peranannya daripada setakat memberi pembiayaan pendidikan dan mengambil tindakan apabila pelajar gagal melunaskan pinjaman. Sebaliknya PTPTN, kata beliau perlu menjadi pemudahcara untuk pembangunan modal insan daripada sebelum pelajar mendapat pinjaman sehingga pelajar tamat pengajian. Dalam hal ini, PTPTN boleh menjadi badan mengurus dana pelajar di mana pelajar diberi bimbingan menguruskan wang yang mereka perolehi daripada Perbadanan tersebut serta membantu pelajar mengenalpasti peluang pekerjaan. 8220Kalau ada bimbingan, pelajar lebih yakin dan terbuka minda untuk mengambil pinjman. 8220Dan saya rasa ramai yang tak bayar sebab tak ada kerja. PTPTN boleh mendidik pelajar bagaimana membina kehidupan selepas tamat pengajian dan bukan bertindak sebagai bank memberi pembiayaan semata-mata, 8221 katanya. Os leitores precisam ter uma conta do Facebook válida para comentar sobre esta história. Congratulamo-nos com as suas opiniões para permitir um debate saudável. Queremos que nossos leitores sejam responsáveis ao comentar e considerar como seus pontos de vista podem ser recebidos por outros. Seja educado e não use palavras de brincadeira ou linguagem bruta ou sexual ou palavras difamatórias. A FMT também possui o direito de remover comentários que violam a letra ou o espírito das regras de comentários gerais. As opiniões expressas nos conteúdos são as de nossos usuários e não refletem necessariamente as visões de FMT. Attara PTPTN dan pendidikan percuma Kos pembiayaan pendidikan percuma tersebut ditanggung pembayar-pembayar cukai yang dikenakan cukai yang tinggi. Oleh Melati Mohd Ariff (Berikut ialah sambungan dari rencana semalam bertajuk PTPTN: Talian hayat untuk menimba ilmu) Polemik PTPTN sejak kebelakangan ini menjadi begitu hangat dengan desakan kerajaan menyediakan pendidikan percuma. Mohamad Azhar yang mengulas isu ini berkata memang ada negara di dunia seperti Turki dan negara-negara Escandinávia yang memberi pendidikan percuma. 8220Kos pembiayaan pendidikan percuma tersebut ditanggung pembayar-pembayar cukai yang dikenakan cukai yang tinggi. 8220Superti di Norway, cukai pendapatan di sekitar 50 peratus. Kita purata 25 peratus. 8220Kalau kita hendak buat, kerajaan mungkin terpaksa mengenakan cukai yang lebih tinggi. Siapa yang akan menanggungnya Mungkin ibu bapa pelajar sendiri, 8221 jelas Felo Ikim itu lagi. Dalam masa yang sama beliau berkata isu pendidikan percuma perlu dibincangkan secara mendalam bukan di kaki lima atau ceramah-ceramah politik. 8220Desakan untuk memansuhkannya juga perlu kajian yang mendalam tetapi perlu diingat tidak akan ada satu dasar yang boleh memuaskan hati semua pihak, 8221 tegasnya. Mohamad Azhar turut berpandangan sebarang tindakan mengadakan pendidikan percuma di peringkat tinggi mungkin akhirnya akan menjejaskan mutu pendidikan. Beliau mengaitkan hujahnya dengan aspek pengurusan tadbir universiti yang membabitkan kos yang tinggi. Ia termasuk mengambil perkhidmatan tenaga pengajar dan pensyarah serta keperluan terus berkembang bukan sekadar menjadi 8220pengguna8221 ilmu bahkan perlu bergerak ke arah menjadi 8220pengeluar8221 ilmu. Seseorang pensyarah itu, katanya bukan sahaja mengajar tetapi perlu membuat penyelidikan, menghadiri persidangan dan seminar e membentang kertas kerja di dalam dan luar negara. 8220Semuanya ini membabitkan kos dan dalam kerangka ini siapa yang akan membiayainya Di sinilah pentingnya mengapa perlu ada yuran pelajar di samping pemberian geran kerajaan dan kerjasama dengan rakan kongsi luar negeri, 8221 jelasnya. Dalam masa yang sama, dengan adanya yuran dikenakan ke atas pelajar, pensyarah boleh memberikan perkhidmatan mereka de universidade na unilieuming meningkatkan pendapatan berkongsi ilmu mereka. 8220Pensyarah dibayar sekitar RM300-RM400 ser untuk mengajar kursus sambilan. Bukan sahaja pensyarah dapat berkongsi ilmu malah dapat memperoleh pendapatan serta dalam masa yang sama meningkatkan mutu pengajian, 8221 katanya. Beliau menambah gaji pensyarah antaranya mungkin terkesan dan menjadi rendah jika pendidikan percuma dilaksanakan dan keadaan tersebut boleh membuatkan mereka berhijrah ke negara lain. Pensyarah Malásia, tambahnya sememangnya mempunyai reputasi yang baik di kalangan institusi pengajian tinggi di luar Negara. 8220Sekiranya mereka berhijrah, ini akan merugikan negara. Oleh itu, pendidikan percuma yang tidak berkualiti, tak ada faedahnya, 8221 tegas Felo Ikim ini. Masih lagi mengulas isu pendidikan percuma, Felo IKIM itu turut melahirkan kebimbangannya berlaku kemudaratan moral jika pendidikan percuma dilaksanakan. Seperti katanya, adalah menjadi fitrah manusia tidak menghargai apa sahaja yang percuma dan aspek ini sinonim dengan sikap dan budaya rakyat Malásia. 8220Kalau pendidikan dijadikan percuma kita bimbang pelajar kurang komitmen belajar dan mungkin ada yang langsung sampai tidak menamatkan pengajian. 8220Lain ceritanya kalau emak ayah yang bagi duit. Lebih-lebih lagi kalau dia anak nelayan atau penoreh getah, tahu keluarganya orang susah. 8220Sudah tentu dia akan gunakan wang itu dengan sebaik-baiknya, belajar elok-elok, dapat ijazah dan bina kehidupan, 8221 kata Mohamad Azhar. Menurut beliau, komitmen yang sama akan ada pada diri pelajar jika dia meminjam untuk melanjutkan pengajian. Pelajar tersebut akan merasa tanggungjawab untuk belajar bersungguh-sungguh dan tidak melakukan perkara-perkara yang tidak diingini. Mohamad Azhar berkata meskipun pendidikan percuma itu satu keperluan tetapi minda rakyat Malásia belum bersedia untuknya berdasarkan keadaan semasa. Menurut beliau, dengan dasar pendidikan yang ada sekarang chatice ramai pelajar yang tercicir dan banyak berlaku masalah sosial termasuk kes pembuangan bayi. 8220Dulu kalau dapat ke universiti, itu satu pencapaian besar. Bila belajar dapat biasiswa atau pinjaman, ada kontrak, ada penjamin. Kadang-kadang emak atau ayah jadi penjamin. Sebahagian daripada kesusahan itu kita pikul. 8220Semangat untuk belajar pun lain. Setiap kali kita belajar, kita akan ingat kita belajar untuk balas jasa emak ayah. Nak ponteng kelas pun kita fikir banyak kali. 8220Cuma sekarang sebab masyarakat semakin mewah, ekonomi semakin berkembang, jadi segelintir pelajar kita tak nampak sangat kesusahan dan mereka tidak menghargai keadaan itu. 8220Tetapi kita tidak mahu kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Kita tidak mahu kerana adanya dasar pendidikan percuma ini, katakan 50 tahun akan datang, masyarakat kita akan runtuh kerana pendidikan percuma ini. Yang kita takutkan kemudaratan moral, ini boleh berlaku, 8221 jelasnya panjang lebar. Untuk menangani masalah pembiayaan pendidikan, Mohamad Azhar mempunyai cadangan iaitu membiayai pendidikan melalui wakaf. Begitu asing bunyinya kerana wakaf lazimnya dikaitkan dengan wakaf tanah perkuburan atau masjid dan surau. Bagaimanapun, Mohamad Azhar memberitahu wakaf pendidikan ini sudah dilaksanakan di Turki dan Mesir. 8220Kita boleh gunakan kaedah ini untuk membiayai pelajar, sama ada percuma atau tidak terpulang, 8221 katanya. Sehubungan itu, beliau menyarankan sistem Islam isu dikaji bagi menampung keperluan pembiayaan pendidikan juga bidang penyelidikan. Dalam hal ini, beliau berpendapat sudah sampai masanya ulamak dan umarak (pemerintah) duduk berbincang secara serius bagaimana instrumen kewangan Islam seperti wakaf boleh membantu dasar pembangunan negara. 8220Sistem kewangan Islam ini bukan sahaja untuk orang Islam tetapi juga bukan Islam seperti yang dilakukan oleh Rasulullah SAW, 8221 tambahnya. Beliau turut memberi contoh inisiatif Baitulmal Wilayah Persekutuan yang menggunakan wang zakat untuk tujuan pendidikan contoh pembinaan Institut Profesional Baitulmal. Mohamad Azhar turut mengesyorkan supaya PTPTN menukar peranannya daripada setakat memberi pembiayaan pendidikan dan mengambil tindakan apabila pelajar gagal melunaskan pinjaman. Sebaliknya PTPTN, kata beliau perlu menjadi pemudahcara untuk pembangunan modal insan daripada sebelum pelajar mendapat pinjaman sehingga pelajar tamat pengajian. Dalam hal ini, PTPTN boleh menjadi badan mengurus dana pelajar di mana pelajar diberi bimbingan menguruskan wang yang mereka perolehi daripada Perbadanan tersebut serta membantu pelajar mengenalpasti peluang pekerjaan. 8220Kalau ada bimbingan, pelajar lebih yakin dan terbuka minda untuk mengambil pinjman. 8220Dan saya rasa ramai yang tak bayar sebab tak ada kerja. PTPTN boleh mendidik pelajar bagaimana membina kehidupan selepas tamat pengajian dan bukan bertindak sebagai bank memberi pembiayaan semata-mata, 8221 katanya. Os leitores precisam ter uma conta do Facebook válida para comentar sobre esta história. Congratulamo-nos com as suas opiniões para permitir um debate saudável. Queremos que nossos leitores sejam responsáveis ao comentar e considerar como seus pontos de vista podem ser recebidos por outros. Seja educado e não use palavras de brincadeira ou linguagem bruta ou sexual ou palavras difamatórias. A FMT também possui o direito de remover comentários que violam a letra ou o espírito das regras de comentários gerais. As opiniões expressadas nos conteúdos são aquelas de nossos usuários e não refletem necessariamente as visões de FMT. Asas Pembiayaan Semula dan Petua dari Pakar Sama seperti insurans, terima kasih kepada persaingan dan evolusi berterusan produk perbankan, pembiayaan semula gadai janji anda adalah sesuatu yang Anda perlu melawat setiap sekali dalam seketika jika anda mempunyai pinjaman hartanah (kediaman dan harta komersial). Dalam artikel ini, kita meneroka asas-asas pembiayaan semula hartanah, dan beberapa helah yang para pakar gunakan dalam membuat keputusan mereka. Kenal pasti objektif anda: Pertama sekali, sebelum memohon untuk pembiayaan semula, adalah penting untuk ketahui mengapa anda membiayai semula. Biasanya ia termasuk dalam 4 categorias: Untuk mendapatkan penjimatan kewangan secara keseluruhan. Biasanya daripada pengurangan kadar faedah terhadap pinjaman rumah anda yang sedia ada. Mengeluarkan wang tunai untuk kegunaan peribadi. Penggabungan hutang (Contoh Kad Kredit. Pinjaman Peribadi. Overdif Kemudahan, Pinjaman Kereta). Pinjaman perumahan hartanah mempunyai kadar faedah yang termurah berbanding dengan lain-lain jenis pinjaman dan kemudahan kredit. Perubahan corak ansuran pembayaran balik untuk memenuhi matlamat keupayaan anda. Dengan mengenalpasti matlamat anda, ianya akan lebih mudah untuk mengetahui apa yang perlu dibandingkan, dan apa yang kita perlu pertimbangkan. Perkara-perkara yang perlu dipertimbangkan. Apabila anda sudah mengenalpasti mengapa anda perlukan pembiayaan semula untuk kediamanharta anda, terdapat beberapa kos potensi dan kesulitan yang perlu dipertimbangkan. Período de bloqueio pada pinjaman sedia ada. Menjelaskan pinjaman anda terlalu awal boleh mengakibatkan penalti keluar awal. Kadar penalti biasanya bermula dari 2-5 dari jumlah asal pinjaman Jika pinjaman asal adalah Custo de entrada zero (Contoh: Yuran Penilaian, Yuran Guaman yang diserap oleh bank), terdapat potensi caj semula Adalah selamat untuk memulakan proses permohonan pembiayaan semula 4 bulan sebelum Lock in Period tamat. Anda biasanya boleh pergi tanpa sebarang penalti. Yuran Penebusan Pinjaman. Dibayar kepada peguam untuk dokumentasi yang diperlukan untuk menebus sesuatu pinjaman (juga dikenali sebagai caj kesempurnaan) Penamatan polisi MRTA yang sedia ada (tidak berkenaan dengan MLTA). Biasanya, polisi-polisi MRTA tidak boleh dipindahkan bagi pinjaman baru, kecuali jika anda membiayai semula dengan bank yang sama. Bertegas untuk mengeluarkan wang atas nilai serahan polisi MRTA anda yang sedia ada. Ini akan menurunkan jumlah penebusan. Ramai orang mengabaikan untuk mengambil langkah ini Yuran bagi dokumentasi pinjaman untuk pinjaman baru. Anda boleh mengetahui yuran guaman anda daripada pembiayaan semula dengan menggunakan Kalkulator pinjaman perumahan. Anda mungkin tidak akan mendapat kadar faedah terbaik atau dikenakan bloqueio no período lebih lama lagi. Tetapi pertimbangkan pakej Custo de entrada zero (ZEC) jika anda mahu untuk membiayai semula tanpa sebarang kos. Perhatikan sekeliling Setelah anda tahu kos pembiayaan semula anda, mulakan carian untuk pinjaman rumah terbaik pinjaman hartanah komersial pakej yang ada. Gunakan Mortgage Comparison Wizard Loanstreet untuk tujuan ini. Gunakannya untuk mengetahui berapa banyak anda dapat jimat. Perbandingan kadar faedah akan menjadi berguna terutamanya bagi mereka yang berniat untuk menyimpan wang dan mereka yang ingin menyatukan hutang mereka (kad kredit, pinjaman peribadi, kemudahan ovedraf). Selain daripada itu, tempoh pinjaman maksimum dan lain-lain ciri-ciri produk (contoh: Flexi, cuti bayaran, kadar tetap) akan menjadi berguna terutamanya bagi mereka yang ingin mengurangkan komitmen ansuran bulanan. Jika anda ingin mendapatkan wang tunai untuk penggunaan peribadi (contohnya pengubahsuaian, pelaburan lain-lain), beri perhatian kepada penilaian harta tanah yang ditawarkan oleh banco-banco. Alternatif kepada pembiayaan semula gadai janji Jika anda sedang mencari simpanan kewangan, banco sedia ada anda mungkin terbuka kepada penstrukturan semula pinjaman anda yang sedia ada dengan kadar faedah yang lebih baik, tertakluk kepada syarat-syarat. Semak sebelum anda mula mencari yang lain. Jika anda sedang mencari wang tunai, banco sedia ada anda mungkin boleh menawarkan Pinjaman Top Up. Sesetengahnya dikenali sebagai pinjaman pengubahsuaian. Dapatkan nasihat dari pihak bank, atau kemukakan permohonan kepada Loanstreet. Jika anda hanya mahu sedikit wang tunai, pinjaman peribadi mungkin menjadi pilihan yang lebih baik untuk mengelakkan semua yuran guaman yang terlibat dalam pembiayaan semula. Ia juga lebih cepat. Lain-lain Petua amp Helah Dengan menukar pembiayaan semula daripada konvensional kepada pakej Islamik, anda boleh menikmati pengecualian duti setem 100 atas baki pinjaman yang sedia ada. Pertimbangkan faktor ini ke dalam keputusan anda. Kesimpulan Sebelum membuat pembiayaan semula, tentukan matlamat anda. Kenalpasti kos yang terlibat, dan semak dengan bank anda berkenaan pengstrukturan semula atau kemungkinan menambah (top up) pinjaman. Gunakan alat perbandingan pembiayaan semula pinjaman perumahan untuk membandingkan pilihan anda yang ada. Apabila anda berpuas hati dan pasti dengan melakukan pembiayaan semula gadai janji, anda boleh meneruskan dengan mengemukakan permohonan kepada Loanstreet untuk hasil yang terpantas dan terbaik.
Комментариев нет:
Отправить комментарий